یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۵۴:۱۲

در صنایع دریایی نیروهای بی تجربه و تازه وارد، لباس کارفرمایی بر تن کردند

باشگاه خبری فراساحل: شنبه بیست و هفتم اردیبهشت نود و پنج شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا) میزبان نشست تخصصی کمیته مهندسی ساحلی و فراساحلی (انجمن مهندسی دریایی ایران) بود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، بنا بر صحبت‌های ابتدایی دکتر سعید مظاهری رئیس کمیته مهندسی ساحلی و فراساحلی انجمن مهندسی دریایی ایران، علت برگزاری جلسه در صدرا، آگاه شدن به چالش‌ها و مسائل شرکت صدرا و بررسی راهکارها برای حل مسائل و مشکلات این شرکت بزرگ صنعتی برای تکرار افتخارات صنعتی گذشته دانست.


در ابتدای جلسه دکتر مظاهری ویژگی‌های همایش هجدهم صنایع دریایی ایران از جمله کمیته علمی همایش و نتایج جلسات گذشته آن، توجه ویژه به حوزه نفت و گاز دریایی در همایش هجده، حضور فعال شرکت‌های معتبر خارجی به واسطه انعقاد تفاهم نامه با Europort را به تفصیل توضیح داد. دکتر مظاهری عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران اظهار امیدواری کرد: « با توجه به وضعیت رو به بهبود شرکت صدرا امیدواریم این شرکت با حضور جدی و مصمم در همایش هجدهم دستاوردهای خود را در اختیار صنعت دریایی ایران قرار دهد و با همکاری با شرکت‌های معتبر خارجی همانند گذشته افتخارآفرین باشد.»


در ادامه جلسه دکتر لیرابی قائم مقام مدیرعامل در امور اجرایی صدرا با اشاره به پایه‌گذاری نوعی دانش بنیادی و تجربیات گرانبهای شرکت صدرا در صنعت دریایی ایران، پروژه‌های در دست اجرا و انجام شده این شرکت، از جمله طرح توسعه فازهای 4 و 5 میدان نفت و گاز سلمان، فازهای 6 و 7 پارس جنوبی و ... را با ذکر مشخصات فنی، وضعیت پیشرفت و طرحهای توسعه بررسی و توضیح داد. مهندس لیرابی قائم مقام اجرایی صدرا با اشاره به اینکه باید متولی قدرتمندی در صنعت دریایی وجود داشته باشد، تاکید کرد: « این متولی باید پیمانکار و کارفرما و مسائل و مشکلات آن‌ها را عادلانه برطرف کرده و کفه ترازو برای دو طرف متعادل باشد.»


وی ادامه داد: « در هشت ساله ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد تعداد کارکنان بدنه نفت وزارت نفت از120 هزار نفر به حدود 240 هزار نفر رسید و نیروهای بی تجربه و تازه وارد، لباس کارفرمایی بر تن کردند که مسبب بسیاری از مشکلات پیمانکاران شدند. مثلا در برهه‌ای ما تاکید می‌کردیم که شما باید رنگی را خریداری کنید که استات اویل استفاده می‌کند، ولی نفت و گاز پارس به دلایلی که از جمله در بالا گفتیم، اهیمتی برای توصیه‌های ما قائل نبود. نتیجه چه شد؟ کالاهایی را تامین کرد که هم اکنون در گمرک مانده و فاسد و غیرقابل استفاده است.»


مهندس فدایی معاون مدیر عامل شرکت صدرا در امور نصب در ادامه جلسه با اشاره به اینکه صنایع دریایی در دنیا همواره مورد حمایت دولت و شرکت‌های دولتی نه تنها در تامین فاینانس، مهم تر از آن «مسئولیت پذیری» نسبت به ظرفیت داخلی صنعتی کشور بوده اند، افزود: «صنعت دریایی به علت تعاملی که باید با کشورهای دیگر داشته باشد حساس است و اگر بخواهیم به عنوان یک صنعت استراتژیک بزرگ به صنعت فراساحل نگاه کنیم، شرکت‌های دولتی هم چون نفت فلات قاره، نفت و گاز پارس و شرکت نفت خزر و ... نباید با وجود شرکت‌های توانمند داخلی با شرکت‌های خارجی همکاری کنند.»


وی ادامه داد: « از ایرادات بزرگ دیگر عدم تعامل و تبادل بین صنعت و دانشگاه است، برای پیشرو بودن در تکنولوژی‌های نو و دسترسی به فناوری‌های تازه و High Tech، شرکت‌ها باید طرح‌هایی را تبیین کنند و مثلا با 500 هزار دلار سرمایه‌گذاری به مدیران و متخصصان دانشگاهی بسپرند که روی این موضوع فعالیت داشته باشند. » در انتها، اعضا برای برگزاری جلسه بعدی کمیته مهندسی فراساحل ایران در شورای عالی صنایع دریایی ایران توافق داشتند.



  کد خبر : 1685
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :